Від зниження акцизів на б/у автомобілі постраждає 5 млн. українців

Старі іномарки по 1000 євро – не просто міф, яким хочуть прикрити сірі схеми завезення авто. Це – боротьба за переділ автомобільного ринку, Про це сьогодні на прес-конференції в УНІАН повідомили кореспонденту AUTO-Consulting. Від зниження акцизів на б/у автомобілі мимоволі постраждає 5 млн. українців Зниження акцизів на імпорт б/у автомобілів, яке сьогодні лобіюється у ВР (законопроект №3251), не принесе автомобілістам очікуваного зниження цін. Стару іномарку не можна буде купити за 1000 або 3000 євро. Про це сьогодні на прес-конференції в УНІАН говорили представники провідних автомобільних компаній. Більше того: генерального директора ВААІД Олега Назаренко не зрозумілий сам посил законопроекту №3251. Чому знижуються податки саме на б/у авто? Чому не можна знизити мита на нові автомобілі, щоб вони стали доступнішими, а не старі. Або ― на ті авто, які виробляють в Україні? Чому, якщо мова йде про турботу про народ, не знизити податки і мита на ліки для пенсіонерів? І чому, прикриваючись ідеєю, зробити автомобілі доступними для громадян України, одночасно підвищують податки на імпорт недорогих узбецьких авто (+12%) і недорогих російських автомобілів (від +10 до +17%)? Як повідомив AUTO-Consulting пан Назаренко, навіть після зниження акцизів, уживаний автомобіль з Європи за 1000 євро – це міф. Адже з 1 січня Україна переходить на норми Євро-5 і ніякі інші авто ввезти в країну буде не можна. А Євро-5 відповідають європейські автомобілі приблизно з 2010 року випуску, які коштують недешево – від 8-10 тис. євро, а то і дорожче. І нові автомобілі за такі гроші і зараз є на ринку. У чому ж тоді логіка авторів законопроекту? Адже прості автомобілісти від цього не виграють? А ось програє близько 5 млн. автомобілістів, які купували авто останні 10 років, ― вважає директор з маркетингу Групи компаній «АІС» Сергій Боровик . Після того, як знизять акцизи на імпорт б/у автомобілів в країну почнуть їхати перші «машини», ціни на внутрішньому авторинку тут же впадуть і всі ці 5 млн. автомобілів подешевшають. Від кількох сотень до кількох тисяч доларів. І якщо загальна ємність авторинку до 2016 року (нові + бу) складе десь 100 тис. шт і заради цих 100 тис. чоловік так намагаються депутати, то 5 млн. людей цей закон зачепить мимоволі. Верховна Рада готує зниження податків на імпорт бу автомобілів в 14-28 раз! І при цьому, упевнена генеральний директор компанії «Єврокар» Марина Яковлєва, б\у авто, що імпортуються з Європи, не стануть дешевшими. Відмінний приклад – імпорт уживаних Smart. На авто з мотором до 1 л розмір акцизу мінімальний. І, за даними Сергія Боровика, в 2015 році було імпортовано більше 4000 старих Smart у віці 8-10 років. Їх середня ціна – 7-10 тис. доларів. І це наочний приклад і ще одне підтвердження того, що при зниженні акцизів, в Україну все одно не будуть завозити дешеві старі автомобілі. І споживач отримає в результаті середній ціновий сегмент б/у авто, фактично за ціною нової машини. До чого призведе зниження акцизів на старі авто. Думки операторів Як повідомив AUTO-Consulting Сергій Боровик, за роки незалежності України в інфраструктуру автомобільного ринку країни вкладено понад 2 млрд. євро. Було відкрито 12 автозаводів, багато з яких сьогодні законсервовані або банкрутують, як КрАСЗ (збірка SsangYong і Geely). В Україні працює 40 компаній-імпортерів автомобілів, які представляють понад 60 автомобільних марок. У нас в країні – 1000 компаній авто-дилерів, багато з яких побудували концептуальні автосалони 3S вартістю від 2 до 5 мільйонів євро. Понад 300 підприємств виробляють комплектуючі для автомобілів. Всього в цій галузі працевлаштовано понад 50 тис. осіб. І все це, на думку пана Боровика, може впасти, якщо депутати приймуть законопроект №3251\ Но от снижения акцизов на импорт б/у авто пострадает и государство. Налоги, которые идут в бюджет от импорта автомобилей в Украину, на втором месте после поступлений от энергоносителей. По данным Сергея Боровика, с проданных в 2015 году примерно 50 тыс. автомобилей, государство получило налогов на сумму 5,5 млрд. грн. Подержанных автомобилей было импортировано в страну в 2015-м – тоже около 50 тыс. Но, по данным господина Боровика, в результате, налогов государство получило – всего около 1 млрд. грн. И 60% от этой суммы – это как раз тот акциз, который хотят снизить. В результаті втрати бюджету в 2016 році від скорочення ринку нових авто будуть величезними. На думку директора представництва «Ніссан Україна» Андрія Нестеренко, лобіювання зниження акцизів на імпорт б/у автомобілів направлено на переділ автомобільного ринку країни. Якщо законопроект №3251 візьмуть, з України можуть піти офіційні представництва іноземних автомобільних компаній. Але потенційна ємність ринку залишиться. Тому, замість офіційних постачальників, продавати у нас автомобілі будуть інші фірми, до яких перейде цей бізнес. З відходом офіційних представництв та імпортерів, в нашу країну, на думку Андрія Нестеренко, перестануть надходити автомобілі, адаптовані до наших умов експлуатації і нові технології також перестануть діяти. Все це вимагає інвестицій, часом величезних і з довгими термінами окупності. Їх могли собі дозволити робити тільки заводські дистриб'ютори автомобільних брендів. «Сірі» дилери робити цього не будуть. Ось такі наслідки, здавалося б, популярної ініціативи знизити акциз на б-в автомобілі. У ВААІД сподіваються, що депутати почують ці аргументи і не кинуть авторинок в ще більшу кризу.